reklama

Tak vám znova píšem, pán minister

Keď sa naša dcére naučila v ôsmich rokoch rozprávať, začala používať aj rôzne slovné hračky. Jednou z tých nami najobľúbenejších je chápeš ty tomu? bo ja ne

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Dnes som si vypočula časť relácie na Rádiu Slovensko, na tému : Novela zákona o sociálnych službách.

Len časť, preto, lebo som ďalej nemohla, nedalo sa mi, lebo som si za 16 rokov nezvykla na to, že ešte v našej spoločnosti existujú ľudia, ktorí si myslia, že život ľudí s hendikepom je ich voľba, že je to ich životný štýl, ich rozhodnutie, že nám je tak fajn, že nevieme čo so sebou a s peniazmi.

Nenechajte nás čakať v rade na Modré z neba

Vilo, nech Ti Boh dá večný život, lebo toľko rodín v núdzi, koľko budeš mať v Modrom z neba si ešte nezažil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám postihnuté dieťa. Teda rovno dve. Neplánovane, nečakane, nechcene. Nie deti sú nechcené, to ich postihnutie je nechcené. Nikto sa ma nepýtal či to zvládnem, či budem vedieť čo robiť, ako robiť, ako fungovať. Stalo sa to...degeneratívne ochorenie mozgu nezistenej etiológie...a včul buď múdry pán minister. Neviete? A čo my? Obyčajní ľudia neposlanci, neministri, my obyčajní slovenskí občania, ktorí do chvíle kým sa nám nenarodili postihnuté deti, do chvíle kým sa našim deťom nestal úraz, či ochoreli na ťažkú zákernú chorobu, sme zraz ostali stáť zoč voči paragrafom, zoči voči úradníkom, zoči voči neskutočnej byrokracii, ktoré nám namiesto pomoci, hádžu polená pod nohy, ak nie priam lámu väzy...čo máme robiť my ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Téma Novely zákona o sociálnych službách znova ide do popredia záujmu, lebo to čo sa chystá, ešte Slovensko nevidelo...teda tá časť, ktorej sa to týka..lebo mnohí len myknú plecom, lebo to nie je ich priorita...ale mojou áno, páni poslanci, páni ministri...mojou prioritou je, aby moje dve ťažko postihnuté deti mohli ostať žiť s nami v rodine, aby som nebola nútená dať ich do ústavu, lebo vám sa na ministerstve zdá, že nie sme hodní spoločného žitia.

Pre tých menej znalých, vysvetlím moje rozhorčenie.

Novela zákona o sociálnych službách zásadne mení spôsob financovania ambulantných zariadení –teda tých, ktoré sú na SK najviac využívané a vďaka ktorým môže byť dieťa pár hodín počas dňa v „škôlke“ kde ho nakŕmia, prebalia, zahrajú sa s ním, idú von, je v kolektíve seberovných. Rodič má pár hodín možnosť ísť k lekárovi, nakúpiť, alebo len jednoducho vypnúť a oddýchnuť si. Ale tento prepych zjavne niekomu vadí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krátenie príspevkov bez ďalšej záruky a jasných podmienok spolufinancovania samosprávou sa stáva katom pre mnohé zariadenia. Je koniec novembra a novela bude v treťom čítaní...platiť má od 1.1.2018...toto nevymyslíš...toto je práca Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny SR pod taktovkou ministra Richtera.

A ešte jedna pikoška z novely. Systém dochádzky klienta. Klient musí byť v zariadení každý pracovný deň – teda nemá nárok na účasť na liečení, hospitalizáciu, či vyležať doma chrípku, pretože zariadenie nemôže mať ani jeden deň vynechanú dochádzku, inak príde o príspevok. Tak sa úradníci zhodli na tom, že nech si teda zariadenia zazmluvnia viac klientov na jedno miesto a tí sa budú na mieste striedať...už to vidím, ráno prídeme pred dvere a tam čakajú ďalší klienti a my si budeme ťahať zápalky, komu sa podarí dostať dnu, pretože kapacita zariadenia je daná a nesmie byť prekročená, pretože personálne obsadenie je dané a nemôže byť prekročené ....p.minister, fakt ste po sebe prečítal čo je v tej novele..moja dcéra by povedala...chápeš ty tomu? bo ja ne!

Mária Šárossyová

Mária Šárossyová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Život ma učí ako sa po kostole hvízda. Dať tomu peknú melódiu sa snažím už viac ako štyridsať rokov. Postihnutie našich detí mi otvorilo brány do sveta, o ktorom som vedela tak málo, alebo vôbec nič. Teraz sa ho učím pochopiť a hlavne žiť. Mám také tušenie, že druhú šancu nedostanem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu